Lecture-Performance Eva Meyer-Keller

Eva Meyer-Keller - Scores Matters

Lecture-Performance and Audio Talk / 12.12.2019

In der Schwankhalle Bremen die Choreographin Eva Meyer-Keller speist in ihrer Perfromance ein spekulatives und subjektives Glossar aus 100 Objekten in das Dynamische Archiv ein. Es sind Dinge, die in ihren bisherigen Performances eine zentrale Rolle spielen: Alltagsgegenstände wie Äpfel, Klebeband oder Tampons. Als einzelne "Einträge‹" bündeln sie historische wie halluzinatorische, banale wie philosophische Erzählungen, die sich zu einem komplexen Verweissystem verästeln. Als Archiv im Archiv spielt ›Scores of Matters‹ mit ungeahnten Möglichkeiten der (Un-/Um-) Ordnungen von Dingen, deren Status wir zu kennen glauben.

Die Schwankhalle ist Partnerin des interdisziplinären Forschungsprojekts ›The Dynamic Archive‹ der Hochschule für Künste Bremen. Die Online-Plattform mit Open Source-Logik versammelt Tools und Methoden von Künstler*innen und Gestalterinnen der HfK (Studierende, Lehrende und Absolvent_innen) und eingeladenen Gästen, die diese zum Gebrauch, zum Kopieren und zum Versionieren zur Verfügung stellen. Neue Versionen werden auch in der Plattform hochgeladen. Eva Meyer Keller ist Artist in Residence im Rahmen des Forschungsprojektes ddas Dynamische Archiv, auf Einladung der Schwankhalle und der Hochschule für Künste Bremen. Im feburar wird sie an der Hochschule für Künste noch einen einwöchigen Workshop mit Studierenden machen.

Eintritt frei! Weitere Informationen unter www.thedynamicarchive.net Ein Projekt der Hochschule für Künste Bremen in Kooperation mit der Schwankhalle, dem Edith-Russ-Haus für Medienkunst Oldenburg und HEC IT-Engineering Bremen GmbH. Gefördert von der Senatorin für Wissenschaft und Häfen.

12.12.2019, 19 Uhr
Schwankhalle Bremen, Buntentorsteinweg 112/116, 28201 Bremen

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BIOS

Eva Meyer-Keller works at the interface of performance and visual art. Before graduating from the School for New Dance Development (SNDO) in Amsterdam she studied photography and visual art in Berlin (HdK) and London (Central St. Martins and Kings College). Her artwork is distinctive due to its meticulous attention to detail. Eva often uses everyday objects from her immediate surroundings, things that she finds at home, in the

supermarket or in the tool shed. This inevitably lends the work an obsessive, domestic aesthetic. Her working method is marked by a constructive disregard for the imposition of any boundary between visual and performing arts. Her works include the performances DEATH IS CERTAIN (from 2002 and performed in more than 200 venues around the world since), PULLING STRINGS (KunstenFestivaldesArts, Brussels, 2013), the installations VOLKSBALLONS (2004 Palast der Republik, 2013 Centre Pompidou-Metz) und HANDMADE (NGBK Berlin, Bonniers Konsthall Stockholm, Palais de Tokyo Paris). Currently she is working on a trilogy of performance works in dialogue with natural scientists focusing on how models do not just describe reality, but rather they create their own. The first part titled SOME SIGNIFICANCE premiered in November 2017, while LIVING MATTERS, the second part, will open in November 2019 in Pact Zollverein in Essen. Eva develops projects alone and in collaboration with other artists, such as Uta Eisenreich, Sybille Müller Kate McIntosh and Ilya Noé. She also lends herself as a devisor and performer to other choreographers and works as a dramaturgical advisor/mentor. She has worked with Baktruppen, Jérôme Bel, Christine De Smedt/ les Ballets C de la B (9x9), Juan Dominguez and Agnes Meyer-Brandis. Since 2010 she has ongoing teaching positions at several degree programs across Europe amongst others at the HZT/UdK and Bard College in Berlin, DOCH and the MA course 'The Autonomous Actor' in Stockholm, ZHdk in Zürich and the University of Hildesheim.

www.thedynamicarchive.net

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Termine
Lecture-Performance Eva Meyer-Keller

Schwankhalle Bremen, Buntentorsteinweg 112/116, 28201 Bremen

12. Dezember 2019, 18:00