
Aktuelle Kurse
 Alle öffnen
 -  Aktzeichnen Das Zeichnen eines lebenden Modells ist eine gute Möglichkeit, die eigenen Interessen zu entdecken und gleichzeitig an ihnen zu arbeiten. Es gibt viele Möglichkeiten, sich in diesem Kurs zu entwickeln. Das Hauptziel besteht einfach darin, herauszufinden, wie Sie die folgenden Aspekte durch „Beobachtung“ umsetzen können: -Ihr Wissen über die menschliche Anatomie -Entwickeln Sie ein Verständnis für Raum und Zeit -Erweiterung und Vertiefung des eigenen Horizonts Im Plenum werden die praktischen und theoretischen Ansätze und Ausrichtungen reflektiert und weiterentwickelt. --- This is a practice-based class on programming as a design/art practice … but with a *small* twist. Instead of indulging in ever more powerful, potent, proprietary, and performance-hungry domains, we want to go simple, weird, queer, and essentially *small*. So instead of consuming the next Unreal-Engine-based triple-A title, why not create a one-button game? Why rely on a 3000 EUR desktop PC for your TouchDesigner program to run, when you can create an application for a 30 EUR machine? Why write 1.000.000 lines of code when you can get away with just the right, smart 1.000 lines? Forget about 4K-full-HD blabla and go 640×480px or low-res LED matrix. Animations at 60 frames per second? How about two-frame animations for a change? This is less about nostalgia and more about *not playing along*. Require less, design more. Think raw, Linux, CLI, old machines, bits, hacks, demo scene, perma-computing, non-games, etcetera ... we are curious. In this class, we look into text-based programming and will work with the experimental [Umfeld](https://github.com/dennisppaul/umfeld) library ( a C/C++ variant of Processing ). Get out your mechanical keyboards, and let us enjoy this journey together as a group: all systems are welcome. Visit http://dm-hb.de/tscg for further information.